Marketingcommunicatie Texas Instruments

Grafische rekenmachines van Texas Instruments. Bijna iedereen die in Nederland wiskunde doet op de middelbare school, of kinderen heeft die dat doen, heeft ze in handen gehad. De meeste ouders van nu hebben een ‘T84’ moeten aanschaffen voor hun schoolgaande puber. In 2019 lanceert het innovatieve technologiebedrijf uit Texas een nieuwe serie grafische rekenmachines en apparatuur. Dat betekent aanpoten voor de communicatie-afdelingen: in alle landen moet promotiemateriaal in eigen taal komen. Een uitdaging die wij voor Nederland graag aangingen. Want de nieuwe GR maakt het onderwijs van de toekomst mogelijk en dus is er mooie storytelling over te doen. Leerlingen kunnen bijvoorbeeld zelf in de klas proeven doen, zoals programmeren met een robotauto en metingen doen met sensoren. Bij natuur- of scheikunde meten ze bijvoorbeeld afstanden, kleuren of vochtigheid.

Boodschap ‘vertalen’
Onder leiding van de marketingafdeling in Duitsland verzorgen wij de marketingcommunicatie voor de onderwijsdivisie van Texas Instruments in Nederland en Vlaanderen. Naast de storytelling over de nieuwe machines schrijven we content voor diverse websites, Facebook en nieuwsbrieven. Ook maken we teksten voor brochures, verpakkingsmateriaal en direct mailings. Verder denken we mee over effectieve marketingcommunicatiestrategieën voor de lokale markt. Op basis van conference calls met Europese en Amerikaanse marketingcollega’s ‘vertalen’ wij de boodschap naar de Nederlandse en Vlaamse doelgroepen. Leraren, ouders en tieners dus. Soms betekent het dat we in een uur switchen tussen Engels, Frans, Duits en Nederlands. Met perfecte Nederlandse content als uiteindelijk doel. Een mooie uitdaging!